Monday, November 10, 2008

Billedaften med march-holdet

Jeg går jo nogle halv-lange ture med et march-hold, der består af folk, der ikke sådan giver op. Faktisk har ingen på holdet givet op i de 30 år de har gået. Alle er kommet med hjem, som de siger.

Nå, men hvert år er der også billedaften, hvor vi sammen ser billeder fra specielt Nijmegen-marchen i Holland.

I år fandt denne begivenhed sted i fredags på Bülows Kaserne i Fredericia, og både min store datter Christine og jeg var med.

Det var en fin aften. Først fik vi et par øl. Så så vi nogle billeder. Så gik vi ned til Mongolian Barbecue - og fik Rødvin Nr. 13 fra menukortet i tilstrækkelige mængder.

Så gik vi ned på et værtshus, der mindede om en bræddehytte (og hvor der endda var rygning tilladt, hvilket siger en del nu om dage) og drak nogle flere øl. Så gik jeg og Christine hjem til min morbrors enke, Grethe, og SOV.

Men vi var jo også nogle af de allerførste der gik fra bræddehytten, og her er så beretningen fra Lisbeth om, hvordan det videre gik for holdet efterhånden som fredagen blev til lørdag... Det fortjener at blive offentliggjort, synes jeg.

==========================================================================
Tak for sidst, og tak for mad!

Det var en sjov aften og den der med bræddehytten havde jeg slet ikke set komme!

Jeg gik lidt før de andre og jeg var lige faldet i søvn da undulaten gjorde sin entre: tændte alt lys og "listede" rundt i noget der mindede om højhælede sko (jeg var nok bare træt og hørte forkert).

Endelig gik han til køjs i køjen over mig, et sekund og så snorkede han som om han var koblet til en maskine, der var ikke indlagt et standard "lufthul" som der plejer at være. Du ved så naive mennesker tror at han var stoppet med at snorke, næh næh næh han trak den i halen og lavede den uendelige RRRRRRRRRRRRR.....osv!! -jeg tænkte "nåh han er idet mindste i live og forsøgte at ignorere det.

Jeg var lige faldet hen da døren gik op, ind træder min helt Jes Mose, han skridter lige han til Undulaten og siger: Undo, du snorker vend dig om på siden!" - så forsvandt lyden??? -meeen så var Pølse og Hjortshøj sluppet ind og de underholdt så den næste times tid.

Pølse smed sig selv ud af min køje og klaskede hovedet ind i det skab som usle personer (igen) havde sat lige ved siden af sengen, derefter stjal han Kim Åges dyne og pude da han havde glemt selv at få sovebeslag med.

Kim dukkede først op kl 0830 så han opdagede det først for sent.

I MELLEMTIDEN havde Hjortshøj, som ikke havde ligget på den lade side mens Pølse optrådte, fundet et manillamærke på gulvet og det skulle (selvfølgelig) monteres på Pølses storetå. I mangel af en elastik tog han så mit sjal som han forsøgte at trække igennem det lille hul i manillamærket!!! (forestil dig her Hjortshøj kun iført underbukser, dybt koncentreret!)-det lykkedes sjovt nok ikke men han havde det rigtig morsomt så længe det varede.

Hils din dejlige datter fra mig, hun er verdens mest tålmodige menneske!
Knus Bamse
==========================================================================

1 Comments:

Blogger Unknown said...

UNDO er en dejlig børnebog.
MVH
Preben O.J.

8:57 AM  

Post a Comment

<< Home