Friday, July 17, 2009

ViBrugeRikke Xenofobi

Super-nørdet-indforstået-kun-for-de-indviede-og-undskyld-til-resten-indlæg:

Her er en stor og helt speciel hilsen til en flok gutter og gudinder, som jeg sætter uhyre stor pris på at være ven med, og som jeg har lært meget af siden jeg fik lov at lege med dem tilbage i 2006.

De er som sædvanligt (og med vilje og gustent overlæg) på vej direkte ud i noget værre snavs - denne gang desværre uden mig (ferieramt).

Og som altid vil det lykkes for dem, thi de kan ikke fejle.

I år er de for første gang nogensinde belemret med et eksternt problem, nemlig xenofobi, i egne rækker.

Xenofobi er angsten for fremmede, dvs. mennesker man ikke kender.

Det er ved Den Søde Grød det sidste man kan beskylde denne flok for at lide af, både i deres daglige faglige virke og i deres årlige vanvidsaktivitet.

Men en udefra kommende deltager i vanviddet har vist sig at lide af kraftig xenofobi og har undervejs fået det kendte Asterix-album 'Lus i skindpelsen' (herefter bare forkortet LIS) til at ligne det rene vand.

Vedkommende har aldrig mødt gutterne og gudinderne, har ikke deltaget i de nødvendige forberedelser til det årlige vanvid, og har oven i købet en leder-rolle i sin egen organisation - en organisation, der forventes at kunne agere "agilt" under pressede og ukendte forhold.

Ja, faktisk vil denne organisation gerne betragtes som sådan, lidt, agtigt, ELITE.

I ved: Dem, der kan klare mere end andre. De fysiske og psykiske frontløbere. De, der bevarer roen under pres. Klippen i stormen.

Se, når jeg tænker ELITE, så tænker jeg en flok gutter og gudinder, der:

1. Aldrig er bange for det ukendte
2. Altid er åbne for nye input (dvs. går ud fra, at alt, hvad man troede var rigtigt pludselig kan vise sig at være forkert - og det er jo altid sjovt at lære nyt)
3. Aldrig, aldrig, aldrig giver op. Der er ALTID én ting til man kan prøve - og hvis man er sammen med holdet er der altid nogle, der vil og kan hjælpe
4. Støtter en kollega i nød ligegyldigt hvad det koster - man går ud sammen, man kommer hjem sammen
5. Altid kan finde noget ironisk, erotisk eller humoristisk i selv den værste situation/knibe, og forstår at fyre en joke af når det ser værst ud
6. Tager imod fremmede med åbent sind

Holdet, som jeg har den ære at være en del af, opfylder alle seks krav i højere grad en andre outfits jeg har haft med at gøre (og det er ikke så få).

Og Fan'me om de så ikke skal belemres med LIS i år. Det har de ikke fortjent, men de klarer sig sagtens. Det er ikke dét, der bekymrer mig.

Det, der bekymrer mig er, at denne person har den position hun har. Det er ikke godt.

Go, Venner. Jeg er bag jer. MEGET langt bag jer :-).

Og lørdag den 18. juli klokken Sent Om Natten vil der være en helt speciel hilsen til jer på http://vibrugerikke.dk - check it out.

Mvh.

Mogens

0 Comments:

Post a Comment

<< Home