Sunday, March 08, 2009

Ballerup: Sidste nyt i bygge-/nabosagen - brev fra Ballerup Kommune

Der er kommet en kopi af et brev (dateret 6. marts 2009) fra Anne Hassing, Ballerup Kommune, til mig... så der SKER noget. Bare ikke lige dét jeg havde håbet på. Faktisk er det lidt mystisk når man nærlæser det... så her er min mail, som jeg lige har sendt til Anne Hassing som svar på brevet.

==========================================
Hej igen,

Jeg har modtaget kopi af dit (Anne Hassing) brev til Morten Larsen, men der er noget galt:

I brevet står der (mine fremhævelser):

"I forbindelse med ERHVERVSBYGGERIET på din ejendom, der der fra naboen på kratvej 2 rejst tvivl om hvorvidt VÆRKSTEDSBYGNINGEN overholder den tilladte højde.

.... skal jeg bruge en nøjagtig opmåling af VÆRKSTEDSBYGNINGEN, fra terræn til oversiden af tag, i skæringen mellem tag og væg, og fra terræn ved bygning til terræn ved skel..."

Jeg har genlæst vores korrespondence i det sidste års tid og jeg kan INGEN steder se, at jeg kun har nævnt værkstedsbygningen.

Jeg kan derimod se, at jeg oprindeligt skrev:

1. Ligger hans nye bolig (et rødt træhus) for tæt på skellet til mig?
2. Samme spørgsmål for den bygning, han pt opfører i hjørnet til skellene mellem mig (Kratvej 2) og Peter Kesting (Kratvej 2A)?
3. Hvad gør man rent praktisk for at få repareret et hegnshjørne, der blev ødelagt af kranen, der kom med hans huselementer (hjørnet mellem min ejendom og hans ud mod Måløv Hovedgade)?


Jeg kan derfor kun se, at du addresserer punkt 2. Punkt 1 er LANGT vigtigere, hvilket du ville kunne se, hvis du kiggede forbi - der ER altså ikke så langt herud fra Rådhuset - fordi hans bolig blev hævet betragteligt over det gamle hus' fundament og fordi det ligger ret tæt på vores skel.

Punkt 3 har du aldrig svaret på - er det fordi jeg skal snakke med en anden end dig om dét punkt?

Altså: Værkstedsbygningen ligger også tæt og højt, men det er længere nede i haven og generer ikke nær så meget som huset, der ligger lige op af min bolig.

Så jeg vil bede dig om at bekræfte, at du har modtaget denne mail samt bekræfte, at I OGSÅ vil foranstalte en opmåling af Morten Larsens BOLIG.

Du må også gerne fortælle mig, hvorfor dit brev endte med kun at omhandle Morten Larsens værkstedsbygning? Jeg kan simpelthen ikke følge logikken, men det er jo muligt, at du har foretaget nogle undersøgelser eller høringer, som jeg ikke kender til?

Venlig hilsen,

Mogens Nørgaard
Kratvej 2
2760 Måløv
Tlf 2527 7100
=======================================================

Iøvrigt står der også i brevet:

"Samtidig har naboen påpeget at der er opstillet containere på grunden. Hvis evt. containere skal stå permanent på grunden skal der søges byggetilladelse til dem. En bebyggelse/container regnes for at være permanent, hvis den står mere end 6 uger."

Det var da altid noget.

Iøvrigt kalder hun mig "Mogens Nørregård" i brevet :-))).

=======================================================
Modtaget idag d. 10/3 kl 12.46:

Vi kviterer hermed for modtagelse af din mail.

Vi forventer at kunne vend tilbage indenfor 14 dage.

Med venlig hilsen


Anne Hassing
Miljø & Teknik
=======================================================

0 Comments:

Post a Comment

<< Home