Monday, January 01, 2007

RHK: Vester Lyskopi på alle fire

Jeg kan vitterligt ikke huske, hvorfor Bagmanden eller Erecius (eller en helt tredje) skulle have noget kopieret inde hos Vester Lyskopi på Bispetorv. Grunden til, at jeg ikke kan huske det er nok den simple, at vi IGEN havde været i RHK-baren i rigtig lang tid og havde fået alt for lidt søvn.

Men afsted skulle vi - det var vigtigt! - for at få lavet disse kopier af ét eller andet, som de andre må fortælle mig hvad var...

Så vi drog fire mand høj (eller nok snarere lav) afsted. Jeg mener at kunne huske at det var Thorup, Erecius, Bagmanden og jeg. I taxa, forstås. Dengang havde vi penge nok - og jeg havde vist også et fantastisk job med masser af taxa-checks til min rådighed.

I Parantes Bemærket: Vi har sgu' altid haft penge nok. Den der gamle talemåde holder nok ikke helt stik med os. Masser af småjobs rundt om i København og omegn samt lidt SU holdt os ganske glimrende ved muffen. Parantes Slut.

Jeg kan heller ikke forklare, hvorfor jeg fik ideen, men da vi stiger ud af taxaen på Bispetorv lægger jeg mig ihvertfald ned på alle fire og befaler de andre at gøre ligeså, hvilket de naturligvis - det ER jo trods alt en ganske normal lørdag formiddag med tusindvis af shoppende københavnere omkring os - omgående gør.

Så vi kravlede faktisk alle fire på alle fire ind i Vester Lyskopi og bad om at få lavet kopierne nede fra gulvhøjde. Ekspedienterne og kunderne kiggede. Vi var da ligeglade.

Jeg mener bestemt, at vi gik ud. Kravlede nok ind, javel - men vi gik ud. Tror jeg.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home