Wednesday, April 02, 2008

Første april...

Det skulle prøves. Det var jo første april.... Så jeg sendte den her ud til hele biksen:

================================================================

Som Johannes lige har bemærket, så fylder (!) mine udenomsaktiviteter mere og mere i biksen. Millionær i Horsens, Direktør for Det Hele i radioen, Computerworld-udbrud i tide og utide, FightNight, RADrace, m.m.m.

Alt sammen meget fint, sikkert også godt for biksen i det lange løb, etc. Men Lasse har (meget forståeligt) udtrykt lidt bekymring for at en så stor biks reelt ikke har en daglig leder, der tager aktivt fat i ting som afsætning af ledige konsulenter, er obs på vores omsætning, og den slags ting. Jeg må nok give Lasse ret i, at vi nu har nået den (mytiske) størrelse, hvor det ikke er nok at have en direktør, der aldrig er på kontoret og ikke reelt har føling med, hvad gutterne laver og hvilke kunder vi prøver at få.

Så vi lader Steen køre biksen i praksis fra nu af. Jeg kan stadig råbe op og skabe mig og alt det dér (og alle kan naturligvis stadig komme til mig med problemer eller idéer), men jeg vil fra nu af ikke mere have dårlig samvittighed over alt det, jeg ikke laver og i stedet nyde at gøre det, jeg alligevel render rundt og laver (fordi jeg ikke kan lade være).

Steen - tillykke med titlen som adm.dir. Du bliver fantastisk.

Mvh.

Mogens
==========================================================================

Steen Knudsen fulgte hurtigt op på den:

==========================================================================
Hej alle

Tak Mogens, jeg glæder mig naturligvis til opgaven og ser frem til at vi kan
få justeret på en række områder, som klart vil betyde en langt større
lønsomhed, kombineret med øget indtjening til aktionærerne.

Jeg vil derfor gerne vise lidt handling far starten og vil gerne annoncerer
flg. tiltag:

1. Vi skal forsat vokse, vi vil nu i højere grad lave målstyring, herunder
personlig målsætning og på sigt variabel løn. Det bliver fantastisk, det
betyder at den enkelte i højere grad vil fakturere forbrugt tid hos kunder
og ikke længere den vattede holdning som gør at vi fakturer når vi gør gavn.
Alene på det punkt tror jeg at vi kan vokse ca. 10%

Diskussionen om rejsetid vil naturligvis bliver vurderet igen.

Vi vil overveje en bonus ordning for dem som fakturerer mere end 175 timer
pr. mdr.

2. Der vil fremover blive månedlige samtaler, hvor vi gennemgår den enkeltes
performance, indtjening etc.

3. Det vil asap blive lavet et organisationsdiagram kombineret med div.
godkendelses procedure, således vi sikre at der ikke længere bare bliver
brugt penge i den grad vi har set. Alle udgifter over 1000,- skal fremover
godkendes af mig.

4. De mere marketingsmæssige tiltag vil tage en ny form. Den version vi
kører nu, med useriøse indslag i pressen og tv kombineret med øl etc. må
stoppe. Jeg har arrangeret møde med Nordic Marketing A/S i Glostrup, som
dels skal vurderer hvordan vi fremover skal køre dette, samt med hvilke
personer.

Som Mogens rigtig skriver, så er vi blevet et stort firma og vi er nødt til
at blive som de andre.

Jeg vil i nærmeste fremtid se mig om efter en sekretær som skal håndtere
mail etc. for mig.

Mvh

Steen Knudsen
Adm. Dir.
========================================================================

Det førte til et par sjove mails, inkl. tre medarbejdere, der hoppede på aprilsnaren. Det var en god dag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home