Thursday, May 01, 2008

RHK: Legenden Flæske alias Far

Hvorfor vi døbte Jesper Flæske Klipnakke kan jeg ikke huske (men vi var inspirerede en del af Monrad & Rislund dengang). Ihvertfald hedder han stadig det, eller bare det mere korte, mundrette og kærlige Flæskehovedet eller blot Flæske. Ligeså tit kaldte vi ham 'Far', fordi han altid omtalte sig selv som dét. "Nu skal Far lige...".

Jeg har beskrevet den Polterabend vi holdt for ham andetsteds.

Bagmanden: "Flæske flyttede ind, og meldte sin ankomst med at "min pik er lille - men hidsig...." Skrevet i en brandert henover siden..."

Bagmanden: "Flæskehovedet kunne godt lide at komme ud om morgenen (efter en stor tur) og drikke mælk.. af kartonen - og en dag havde I puttet mandel-essens i hans mælk - så begyndte han at drikke af glas - og første gang puttede vi grøn frugtfarve i - han blev gal - men så tog han en ny uåbnet karton (mælken deri var rød fordi vi havde brugt en kanyle til at få det ind i den uåbnede karton)."

Bagmanden: "Flæskehovedet og Farbror store betonsten foran min dør, og en anden morgen (kl. 5) går Flæskehovedet rundt foran min dør mens han stabler stole, borde, sofaer mv foran døren, mens han 100 gange mumler 'uuuhhh - jeg bliver så udefinerbar...' "

Jeg mindes personligt også en fantastisk episode, hvor Flæskehovedets daværende kæreste (vi kaldte hende 'Mor') var på besøg. Midt under en kærlig scene på Fars værelse afbryder han pludselig al aktivitet for at skifte plade på pladespilleren. Det blev Mor temmelig fornærmet over. Det er der ingen af os, der nogensinde har kunnet forstå.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home