Sunday, December 26, 2010

Del 3: Mine amerikanske (fjerne) familiemedlemmer... Familien Jordahn

Med hjælpe fra mine gode, amerikanske venner fra The OakTable Network, har jeg nu fået kontakt med min gudmor (Ellen) og snakket med hende i 42 minutter. Og her er så mindeordene om hendes søster, Inge May Jordahn:

OBITUARIES

Beaumont Enterprise, The (TX) - Friday, March 12, 2004
Author: The Enterprise
Inge May Jordahn

Jordahn Inge May retired International Student Advisor for Office of Admissions at LSU and resident of Baton Rouge, died Sunday, February 29, 2004. Born May 18, 1930, in West Palm Beach, Florida, she was 73. A memorial service was held Tuesday, March 2 at Rabenhorst Funeral Home Chapel, Baton Rouge, LA, with Monsignor Robert Berggreen officiating. She is survived by a sister, Ellen B. Jordahn of Nederland, TX and many special friends. Inge graduated from Nederland High School, May 1948, where she was an outstanding athlete and involved in many campus activities. She was active in Camp Fire Girls and became a professional Camp Fire Field Director, director of summer camps in Texas, New Mexico, and Louisiana. Her first camping experience at Camp Waluta guided her life thereafter. She graduated with a Bachelor of Arts Degree and a Master of Arts Degree from the University of Texas-Austin. Memorials may be made to the charity of your choice, Salvation Army, or All Pets Hospital, 8660 Perkins Road, Baton Rouge, LA 70810.

Derudover vil jeg prøve at få besøgt Ellen i Nederland, Texas i februar. Hendes hus og hele området har lidt ligeså meget under Hurricane Katrina og de to andre, som Louisiana har, men ingen har hørt noget om det... Så hendes hus er stadig ikke helt godt efter de tre store hurricanes.

Men jeg vil sgu' besøge hende!

Fantastisk dag!

Mvh.

Mogens

0 Comments:

Post a Comment

<< Home