Sunday, November 12, 2006

30-års fødselsdagen, Team Chili og en meget stor vask

Min forrige historie om Dansk Flytningehjælp endte jo ved 16-tiden eller så, hvor vi skulle videre til noget HELT andet. Det her er beretningen om, hvad der videre skete den dag.

Vi havde lovet at lave chili til vores veninde Hannes 30-års fødselsdag i Slagelse. Gæsterne ville komme ved 18-tiden. Det var ved at være lidt sent.

Min daværende kone Ninon var med os (også til den fantastiske flytning, thi det var for en af hendes familiemedlemmer), og nu var vi så tre mennesker i en lettere panikagtig tilstand i vores trofaste Mazda 626, som skulle til Slagelse i en fart.

Det kom vi. Jeg mener selv, at jeg typisk kørte 160-170 km/t og vi var derfor dernede omkring kl 17 eller så.

Hanne og hendes veninde var begyndt at skære grøntsager ud til chili con carne'n, og de prøvede at se rolige og fattede ud, da vi kom drønende ind en lille time før gæsterne skulle komme og spise... Men jeg tror de mistede pusten lidt, da Ole viste sig i døren med sin meget, meget store vasketøjssæk og spurgte dem, om der var et vaskeri i nærheden?

Situationen var nemlig den, at Ole havde brugt alt sit tøj - og jeg mener ALT. Han havde ikke mere rent tøj, punktum. Så før flytningen om morgenen havde han i hast smidt alt sit tøj ned i vasketøjssækken og taget den med. Nu skulle der så vaskes, så han kunne tage noget pænt tøj på til middagen!

Nuvel, et vaskeri blev fundet mens jeg begyndte at lave chilien, og Ole okkuperede alle seks vaskemaskiner i de næste par timer.

Men jeg er lige nødt til at dvæle ved det faktum, at vi overhovedet skulle lave chili.

Det var Oles ide. En dag skulle vi lave chili con carne til en masse mennesker, og så fik han lavet en opskrift (eller fandt den et sted), som stadig er den officielle Team Chili-opskrift, og den er blevet brugt mange gange af mange mennesker, inkl. os selv - og ofte til store fester med rigtigt mange deltagere. Så den er testet, må man sige - jeg gengiver den i en separat posting.

Vi blev derfor enige om at lave endnu et non-profit-foretagende kaldet Team Chili - og med tilhørende skøre visitkort. Så nu havde vi visitkort for de tre firmaer Røv & Gulvsand, Dansk Flytningehjælp og Team Chili. Meget fint, syntes vi selv.

Iøvrigt nåede vi faktisk at blive færdige med chilien til Hannes fest, og selv den gode tyrkiske deltager syntes det smagte både godt og stærkt, så vi var stolte.

Ole deltog, såvidt jeg husker, i festen iført lettere vådt tøj.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home