Thursday, January 04, 2007

Housewarming på Borups Allé

Da vi solgte lejligheden i Malmøgade fandt Ninon og jeg en lejlighed på Borups Allé 122, som ejedes af Sparekassen SDS, hvor jeg arbejdede dengang. Der var god plads, ingen varmt vand, intet bad, et meget lille toilet, opvarmning i stuen med petroleum og generelt dårlige forhold, men skidt. Vi var unge og friske.

En vandvarmer lettede lidt på det, og vi kunne jo tage bad rundt omkring. Det gik såmænd fint, omend petroleumslugten nok vil være med mig resten af mit liv.

Vi holdt naturligvis housewarming og her overgik gutterne godt nok sig selv. Ninon og jeg blev lukket inde i soveværelset, også kunne vi ellers høre en del tummel og larm inde i spisestuen, og da vi fik lov at se resultatet var vi meget imponerede: Et kæmpe gyngestativ, som fyldte det HELE - Ole havde målt op på forhånd. Hold da op. Det havnede senere ude hos mine forældre til stor fornøejelse for børnebørnene i mange år.

Derudover havde Mogens Egan og familie fået rigtigt megen medlidenhed med os over det manglende bad, så de havde sør'me skaffet to helt nye badekar, som de i mangel af bedre bare havde sat i stuen. Vi kunne heller ikke finde et mere egnet sted til dem, så der stod de i et stykke tid. Jeg mener de endte som vandingskar for nogle kreaturer, men jeg er ikke sikker.

Vi fik også andre gode gaver, men det har jeg glemt alt om :-).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home