Thursday, January 04, 2007

RHK: Alle de løse ender og ting jeg ikke kan huske

Ole Erecius og Bagmanden minder mig hele tiden om historier jeg bør fortælle, men jeg kan ikke huske dem alle sammen, så nu kommer jeg bare en samling af tilfældige noter og bemærkninger:

Den Røde Løber og Stigen
========================
Det var to ting, som vi tog med hjem fra en glad tur i byen. Vi havde dem vist også i lang tid på Køkken 2A, men ellers kan jeg intet huske. Måske var jeg beruset?

Matadorspillet
==============
Jeg var flyttet fra kollegiet, men jeg ved, at Ole brugte alle de resourcer der var til rådighed i grafikfirmaet Uniras for at få lavet en kæmpeudgave af Matador. Jeg gætter på en meter eller mere i diameter. Det var hamrende flot, og hængte længe på væggen i TV-stuen. Gad vide, hvor det er nu?

Bagmanden: "Matadorbrættet - der gav en støjklage fra 101 til Christfort fordi han sad til kl. 3 om natten foran 201 og hamrede små søm i de huse der skulle bruges..."

Skolopenderen
=============
Jeg kan intet huske. Det var Thorups ide - så meget kan jeg erindre. Ellers intet. Noget med et understel til en stol, en handske og noget der mindede om en kæmpe edderkop.

Krydderihylden
==============
Jeg er helt blank.

Det fælles højttalersystem
==========================
Takket være et godt studenterjob lykkedes det at skaffe henved 800 meter kabel, og så gik det ellers løs med boremaskiner og meget andet, indtil alle 15 værelser på Køkken 2A var forbundet til køkkenet (og omvendt). Dybest set medførte genistregen, at man kunne høre musik fra ethvert værelse på køkkenet. Ikke dårligt.

Terror-angreb
=============
Bagmanden: "Så var der en række terror-angreb som nabokrige... - f.eks. puttede vi knust hvidløg i Thomas' shampoo, nogle havde puttet en bouillon-terning ind i mit bruserhoved... , og så blev der hældt salmiakspiritus i cisternen, sort plast for Bina's vindue, Sennes-pulver i mad... Thorup der hældte peber på varme kogeplader, og brugte tøris..."

Bagmanden: "For at genere 1A lykkedes det også engang at fabrikere et monster af en halvvejs sammenklappet pizza med klæbrige ostetænder hvori vi indsatte fyrfadslys, og sænkede den i en snor ned foran 1As køkken..."

Baren
=====
Et meget stort emne...

Bagmanden: "Da jeg fyldte 20 ... (!!) gik vi i baren, bundede gl. dansk i store mængder - og Ulrik Thorup brækkede sig voldsomt midt på gulvet midt i baren. Der ... Jeg kører så ud til min bror om morgenen - beruset - falder i søvn på min cykel og kører ud i siden på en kørende bil... (hvis ikke Ole havde hjulpet mig med maden den aften så var det gået helt galt). Baren... den blev jo styret af BarbarBent - som kæmpede for sin fodstøtte (selvom det førte til diskussioner med Erecius om hvorvidt svejsninger var smukke...) ... men der var nogen der hørte til... Poul Gaml, den stakkel, og Finn (Rambøl, red.) fra 2C som altid skulle nærlæse hvad der stod på T-shirts... (pigernes...)

KØVS-Tine:
==========
Bagmanden: "Køvs-Tine havde jo også sine problemer (med at lande Ole Skanning dengang), og da hun så kommer op på 2A sammen med Jens Ulrik fra 2C så siger Yeti og jeg til dem at de bare kan vække Ole Skanning - han er faldet i søvn på Jane Engborgs værelse. Da ingen lukker op lykkes det Jens Ulrik - i en stor brandert - at brase gennem døren (der er låst) og 3 sekunder efter ser Yeti og jeg Jens Ulrik bakke ud af 21x mens han 100 gange siger undskyld undskyld undskyld..."

Diverse fra Bagmanden:
======================
* ... så var der jo en russisk coaster i Tuborg havn....
* ... og en landmand i en limegrøn Lada på Vejle-egnen?
* ... godt at alle disse køkkenbøger nu er hos Dansk Folkemindesamling...
* Der var jo også en god tur til Trysil (hvor der blev lavet meget mad forinden - og spist mange dåse-croissanter). Christfort var meget aktiv på den tur... - han sad og bjæffede hver gang Directore sagde noget... og så havde han sine udfordringer med at rense pejsen fordi da han var færdig kom der meget sne gennem skorstenen (forfra). ... og den sidste dag vågnede alle mand meget meget sent så rengøringen blev lavet meget hurtigt...
* Af interessante udsagn fra den periode findes "... det er hurtigere end fisk", ".....bliver stor i munden på mig" - ".. .... Lad den gå af i gulvet, så du ikke skyder hovedet af hende..." og Pede talte ofte om at stærk kaffe var Børs (fordi man inden længe skulle ud og læse Børsen)
* Engang blev 2A også inviteret til Paris til en TV-udsendelse - selvom invitiationen kom ved et tilfælde i forlængelse af en stor druk-aften en skærtorsdag i 1987 (Jeanne som Bagebent kendte fik Paris-invitationen landet)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home