Friday, May 02, 2008

RHK: Bogkopiering

På et tidspunkt havde jeg et fedt job, hvor der var kæmpestore kopimaskiner til rådighed i lange baner.

Det benyttede Ole og jeg os af i dén grad: Alle mulige nyttige (og unyttige) fagbøger og papirer blev kopieret.

Det har været flere METER papir vi brugte på formålet.

Lange aftener blev brugt på noget så hylende morsomt som at kopiere tykke bøger.

Andre nød også godt af det. Til tider kopierede vi også for venner og bekendte, der måske ikke kunne skaffe eller ikke havde drømt om at købe en eller anden nørdet bog eller underlig EDB-manual.

Jeg tør ikke tænke på, hvor meget tid vi brugte på det, men vi finder stadig begge to rester af den tids anstrengelser rundt om i bogkasser på loftet eller på vore boghylder.

Det er egentlig også muntert at tænke på, hvordan pokker vi rent faktisk fik plads til alle de bøger og kopier på vore små kollegieværelser.

Vi kunne reparere og servicere de store kopimaskiner bedre end de fleste teknikere til sidst, tror jeg.

Siden dengang har jeg ikke rigtigt rørt kopimaskiner for alvor. Jeg fik nok, tror jeg. Lidt ligesom at lægge undertøjet perfekt sammen eller pudse støvler, når man er i Livgarden. Man får nok.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home